Zawieszenia gwintowane KW Competition

Zawieszenia gwintowane KW Competition są wyborem numer jeden wielu najlepszych międzynarodowych teamów wyścigowych. Doskonałe połączenie możliwości do ceny i długa historia zwycięstw w mistrzostwach osiągniętych dzięki wyścigowej technologii KW.

Uniwersalny charakter zestawów zawieszeń KW Competition współpracuje z szerokim zakresem różnych podłoży, promieni zakrętów i zmian wysokości. Zestaw zawieszenia KW Competition jest głównym i niezmiennym wyborem wielu wybitnych teamów wyścigowych na najbardziej wymagający tor na świecie – Nurburgring Nordschleife, aka „Zielone Piekło”.

W VLN, 24h Nürburgring, GT Asia, WTCC, FIA GT1, ADAC Procar – teamy wyścigowe wszędzie polegają na wiedzy i doświadczeniu zawartym w zestawie zawieszenia KW Competition.

Renomowane centrum testów KW pozwala naszemu działowi wyczynowemu rozwijać się w określonych obszarach ustawiania zawieszenia pojazdów. Do tego używają naszą 7-punktową stacje diagnostyczną która jest w stanie symulować jazdy na torach wyścigowych.

W zależności od rodzaju samochodu wyścigowego, dziennie jesteśmy w stanie zrobić od 50 do 100 pomiarów.

Nie ma potrzeby zużywania pojazdu, ponoszenia opłat torowych, a czas potrzebny na testowanie jest w ten sposób znacząco skrócony.

Centrum testowe KW jest otwarte dla wszystkich teamów, bez względu na ich markę czy zawieszenie w ich pojazdach.

KW Suspension Competition

Zawieszenie wyścigowe KW Competition 2-way

Zestaw zawieszenia KW Competition 2 way wyposażony jest w niezależne tłumienie dobicia i odbicia. Może być wykonany z galwanizowanej stali – dla zastosowań, w których wytrzymałość strukturalna jest najważniejsza, bądź z lekkiego aluminium, gdy najbardziej liczy się waga. Dostępne są następujące rodzaje amortyzatorów:

  • Technologia podwójnej tuby o średnicy 15, 18 lub 22 mm
  • Zawiera zbiornik przelewowy umożliwiający montaż w dowolnej pozycji
  • Zawiera technologię regulownego zaworu kompresji w zewnętrznym zbiorniku dla dodatkowego skoku amortyzatora
  • Odwrócony wkład mono-tube z łożyskiem standardowym 40 mm

Regulacja odbicia ustytuowana jest na końcu tłoka i umożliwia precyzyjne 16 klikowe ustawienie. Regulacja kompresji znajduje się na dole amortyzatora lub w zbiorniku wyrównawczym i pozwala na dokładne 12 klikowe ustawienie. Poza szeroką gamą zestawów zawieszeń, oferowana jest również realizacja zamówień specjalnych dla niemal każdego rodzaju auta wyścigowego.

Regulacja odbicia w rozumieniu siły tłumienia (N) do szybkości tłumienia (m/s).

Zawieszenie gwintowane KW Competition

Regulacja dobicia w rozumieniu siły tłumienia (N) do szybkości tłumienia (m/s).

Zawieszenie gwintowane KW Competition

Zawieszenie wyścigowe KW Competition 3-way

Trójdrożne zawieszenie gwintowane KW competition 3-way racing zapewnia 3 niezależne możliwości regulacji. Wolne dobicie, szybka i wolna kompresja. Unikalna technologia zaworów trójdrożnego systemu amortyzatorów różni się od zwyczajnych systemów stosowanych w amortyzatorach typu „mono-tube”. Projekt zapewnia róznież łatwość serwisowania elementów zawieszenia.

Zaprojektowany by być uniwersalnym, system tłumienia pozostaje wysoko wydajny nawet podczas pracy w wysokiej temperaturze, pozostają niezawodnym. Zestawy trójdrożne Competition oparte są na zasadzie „mono-tube” z dodatkowym, regulowanym zbiornikiem. Regulacja odbicia przeprowadzana jest na wstępnie ustawionych zaworach.

W zależności od wersji (18 lub 22 kliknięcia) poziom kompresji może być regulowany w wolnym i szybkim zakresie. Standardowy poziom kompresji jest kontrolowany przez wstępnie ustawiony zawór upustowy. Trójdrożne zestawy Competition wykonane są z wysokowytrzymałościowego aluminium. Przednie kolumny McPherson zaprojektowane są jako odwrócone amortyzatory o średnicy tuby prowadzącej 40 i 45/55mm (dla zastosowań rajdowych). Konstrukcja stalowa to opcja do zastosowań wyścigowych/wytrzymałościowych.

Regulacja odbicia w rozumieniu siły tłumienia (N) do szybkości tłumienia (m/s)

Zawieszenie gwintowane KW Competition

Regulacja dobicia w rozumieniu siły tłumienia (N) do szybkości tłumienia (m/s)

Zawieszenie gwintowane KW Competition

Regulacja odbicia w rozumieniu siły tłumienia (N) do szybkości tłumienia (m/s)

Zawieszenie gwintowane KW Competition

Technologia McPherson

Kolumna McPherson zawierająca 40mm wkład zapewnia wyjątkowo sztywną i stabilną na zgięcia konstrukcję. Odwrócony amortyzator posiada prowadzenie w zewnętrznej tubie na standardowym łożysku. Specjalne linearne łożyska dostępne są opcjonalnie. To idealny zestaw do wyścigów na szerokich oponach o miękkiej mieszance wyścigowej.

Przewaga linearnych łożysk KW and standardowymi uwidacznia się szczególnie podczas szybkiego pokonywania zakrętów i hamowania, gdzie siły działające na nie są największe. Łożyska KW zapewniają do 87% mniejsze tarcie od łożysk standardowych.

Zalety linearnych łożysk:

  • odwrócony wkład 40 mm
  • wysoka stabilność i sztywność na gięcie
  • do 87% mniejsze tarcie przy nacisku siły pionowej
KW Suspension Competition

Grafika: siła poprzeczna i siła tarcia

KW Suspension Competition

Siły tarcia (kN) dla sił poprzecznych (kN)

KW Suspension Competition

Budowa i zasady działania
zawieszenia gwintowanego KW

KW-Edelstahl-Federbein

Zawieszenie gwintowane KW z kolumną amortyzatora w 100% odporną na rdzę pozwala na regulację wysokości w każdym momencie. Odporny na brud, trapezowy gwint i kompozytowy pierścień gwarantują łatwą regulację wysokości nawet po wielu latach czerpania radości z jazdy.

Pierścień wykonany z polamidu

Polyamid Gewindering

W przeciwieństwie do anodowanych aluminiowych pierścieni, w zawieszeniach KW używamy pierścieni polyamidowych z wkładką ze stali nierdzewnej. Dzięki temu, nawet pył z klocków hamulcowych, ziarnka piasku i brud nie są w stanie uszkodzić pierścienia.

KW "inox-line" w szczegółowych testach w komorze solnej

  • Wysoka odporność na korozję
  • Niezrównana jakość
  • Stały - perfekcyjny wygląd

Zestaw narzędzi KW

KW Tool-Kit

Każdy zestaw zawieszenia KW zostaje dostarczony wraz z zestawem narzędzi, zawierającym:

- Certyfikat TÜV
- Instrukcję montażu oraz regulacji
- Klucz do regulacji gwintu