Technologia tłumienia i zaworów – 2 way

Zawieszenia KW z technologią regulacji siły tłumienia – teraz dostępne do szerokiej gamy modeli samochodów

Technologia tłumienia – funkcjonowanie amortyzatora

Amortyzator tłumi drgania kół, oraz pomaga utrzymać nadwozie w poziomie. Technicznie, nazywa się go tłumikiem drgań. Podczas jazdy po nierównościach, drgania są absorbowane przez zawieszenie.

Sprężyna próbuje oddać zgromadzoną energię. W krótkim powtarzalnym cyklu, narastają drgania. Te ruchy przekazywane są na amortyzator, w którym energia kinetyczna przekształcana jest za pomocą hydraulicznego oporu na ciepło. Drgania ograniczone są do minimum.

Sprawny amortyzator zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo i pozwala uniknąć:

  • Kołysania nadwozia na następujących nierównościach
  • Przysiadania, bądź „nurkowania” przy gwałtownym przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Podskakiwaniu kół
  • Ściągania przy hamowaniu
  • Obracania w zakrętach o niskiej przyczepności

Amortyzatory używane w samochodach to głównie konstrukcje jedno cylindryczne „mono-tube” i podwójne „twin-tube”. W obi rodzajach, tłok porusza się w wypełnionym olejem cylindrze.

Tłok przeciska olej przez zawory, które stawiają przepływającemu olejowi opór za pomocą otworów. Podczas odbicia, oleo płynie z zewnętrznej tuby do wewnętrznej. Poza kanałami w dolnym zaworze, olej musi przepłynąć również przez zawór odbicia usytuowany na tłoczysku, by dostać się do obudowy tłoka.

Zasada działania amortyzatora KW typu „twin-tube”

Kiedy samochód (nie wiem jak to przetłumaczyć) podczas jazdy, olej jest pod lekkim ciśnieniem, tłoczysko przeciśnie go do zewnętrznej tuby przez dolny zawór (zawór kompresji), który kontroluje szybkość przepływu.

Amortyzator w systemie zawieszenia przekształca energię kinetyczną sprężyny zawieszenia w ciepło, które oddaje do otoczenia. Podczas przejeżdżania zakrętu, zestaw zawieszenia gwintowanego KW pracuje po stronie auta znajdujęcego się wewnątrz zakrętu na odbiciu, a po stronie znajdującej się po zewnętrznej zakrętu kompresując tłumienie.

Regulacja odbicia

Niezależna regulacja siły odbicia

Regulacja odbicia kluczem imbusowym

Regulacja odbicia poprzez dołączony klucz

Regulacja odbicia zintegrowanym potencjometrem

16 Klików – Najlepsze osiągi i proste ustawianie

Dostosowana do konkretnego pojazdu, regulacja amortyzatora KW, doceniana przez entuzjastów samochodowych na całym świecie, może być dodatkowo regulowana w zawieszeniu gwintowanym KW Variant 2 „inox-line” lub w zestawach zawieszeń KW Street Comfort za pomocą 16 kliknięć.

Przez regulację odbicia dostosowuje się dynamikę prowadzenia po wymianie kompletnego zestawu kół, bądź zmiany kół na zimowe. W zależności od własnych wymagań, charakterystyka tłumienia odpornego na warunki pogodowe zestawu zawieszenia gwintowanego KW Variant 2 „inbox-line” może być ustawiona jako sztywniejsza, bądź bardziej komfortowa. Zestaw zawieszenia jest odpowiedni dla kierowców o sportowej żyłce, którzy pragną osiągnąć więcej przyjemności z jazdy, nie ograniczając się jedynie do ciągłego obniżania zawieszenia.

Technika regulacji tłumienia odbicia – szczegóły

Przepływ oleju podczas „twardego” odbicia skoku

Obejscie kryzy w zamkniętej pozycji regulatora. Degresywna charakterystyka tłumienia oraz maksymalny możliwe tłumienie odbicia. Ustawienie określa sposób tłumienia poprzez specyficzne wstępne obciążenie sprężyny zaworu w tłoku.

Wynik:
Sztywne, ale nie twarde odbicie które pozwala uniknąć dodatkowych niekontrolowanych ruchów.

Przepływ oleju podczas „miękkiego” odbicia skoku

Obejście kryzy w otwartej pozycji regulatora. Progresywna charakterystyka tłumienia oraz minimalne tłumienie odbicia. Mniejsza ilość oleju nie naciska na sprężynę zaworu w tłoku, a zatem i siła tłumienia jest mniejsza.

Wynik:
Mniejsze tłumienie odbicia zwiększa komfort podróży

Wykres przedstawia stosunek prędkości odbicia (m/s) do siły odbicia (N) podczas regulacji siły tłumienia odbicia.

Regulacja dobicia

Niezależna regulacja siły dobicia

Regulacja dobicia
kluczem imbusowym

Regulacja dobicia
poprzez dołączony klucz

Regulacja dobicia zintegrowanym potencjometrem
na spodzie amortyzatora

Regulacja odbicia zintegrowanym potencjometrem

12-stopniowa regulacja siły dobicia amortyzatora ( kompresji )

Zawieszenia KW Variant 3 oraz KW Clubsport to idealne rozwiązanie dla entuzjastów dynamicznej jazdy samochodem, oraz szerokich możliwości regulacji twardości zawieszenia w ich samochodach.
Niezależnie regulowane siły odbicia i dobicia amortyzatora zapewniają szeroki zakres regulacji tłumienia. Dzięki temu każdy entuzjasta może bezpośrednio wpływać na charakterystykę prowadzenia, stabilność, przyczepność i wykorzystać swój samochód do granic możliwości.
Opatentowana technologia zaworów KW służących niezależnej regulacji siły odbicia i kompresji pozwala użytkownikowi dowolnie skonfigurować zawieszenie KW.

Technika regulacji tłumienia dobicia – szczegóły

Wykres relacji szybkości tłoczyska (m/s) do siły tłumienia (N) podczas regulacji tłumienia kompresji.

Przepływ oleju podczas gdy dolny zawór kompresji jest zamknięty

Pozycja 1:
Zawór obejścia dla tłumienia kompresji jest zamknięty, przed rozpoczęciem suwu sprężania.

Pozycja 2:
Położenie zaworu obejścia dla tłumienia kompresji ze wzrostem prędkości tłoka.

odczas powolnego ( czarne strzałki ) ruchu tłoczyska – powolnej kompresji – olej spływa przez zawór obejścia.

Tłumienie kompresji o dużej prędkości ( białe strzałki ) jest generowane przez wstępnie napiętą sprężynę. Zamknięty zawór kompresji posiada progresywną charakterystykę tłumienia kompresji Low-Speed

Wynik:
Bardziej płynny ruch tłoczyska amortyzatora podczas kompresji zapobiega utracie przyczepności podczas pokonywania zakrętów

Przepływ oleju podczas gdy dolny zawór kompresji jest otwarty

Pozycja 1:
Zawór obejścia dla tłumienia kompresji jest otwarty, przed rozpoczęciem suwu sprężania.

Pozycja 2:
Położenie zaworu obejścia dla tłumienia kompresji ze wzrostem prędkości tłoka.

Podczas mniejszych prędkości tłoczyska (czarne strzałki) – powolnej kompresji – olej przepływa przez zawór obejścia.

Tłumienie kompresji o dużej prędkości (białe strzałki) jest generowane przez wstępnie napiętą sprężynę . Otwarty zawór obejścia posiada degresywną charakterystykę tłumienia kompresji w zakresach Low-Speed

Wynik:
Tłumienie Low-Speed w tej technologii pozwala na stałe tłumienie kompresji o dużych prędkościach. Przyczepność samochodu podczas tłumienia kompresji o dużych prędkościach tłoczyska jest niezależna od otwarcia lub zamknięcia zaworu.

Drążek prowadzący i zestaw uszczelek tłoka KW

Nasz modułowy system uszczelek wyprzedza fabryczne standardy. Może być łatow otwarty oraz pozwala naregulację zaworu lub drążka tłoka poprzez aluminiową śrubę.

  1. Aluminiowa nakrętka o wysokiej wytrzymałości
  2. Samosmarujące uszczelnienie NBR
  3. Tuleja mocowania
  4. Odporny na temperaturę O-ring
  5. Tuleja z otworem odpowietrzającym
  6. Specjalnie powlekane łożysku ślizgowe
  7. Dystanse przyrostu odbicia