Technologia zawieszeń gwintowanych KW

Najwyższej jakości materiały i obniżenie – takie jak chcesz

W odróżnieniu od zawieszeń sportowych o tradycyjnej standardowej budowie, zawieszenia gwintowane KW posiadają regulowane mocowanie sprężyny. Rozwiązanie to pozwala na płynną regulację wysokości poprzez przesunięcie mocowania sprężyny po trapezowym gwincie.

Istotną różnicę stanowi również budowa samego amortyzatora. Zawieszenia KW w odróżnieniu od konwencjonalnych zawieszeń sportowych posiadają zwiększoną przestrzeń pracy amortyzatora, było to możliwoe dzięki zastosowaniu krótszej obudowy, oraz najwyższej jakości materiałów. W efekcie zawieszenia gwintowane KW zachowują maksymalny komfort podróżowania nawet przy maksymalnym obniżeniu.

Płynna regulacja wysokości

Regulacja zawieszenia na osi przedniej odbywa się za pomocą gwintu na kolumnie McPhersona, kolumna wykonana ze stali nierdzewnej inox jest w 100% odpornego na korozję. Dzięki zastosowaniu trapezowego gwintu oraz polamidowych kołnierzy regulacja jest łatwa i bezproblemowa nawet po kilku latach użytkowania.

Dzięki technologi regulacja KW jest możliwa nawet podczas napięcia sprężyny. W zależności od modelu auta oraz konstrukcji tylnego zawieszenia regulacja na osi tylnej wykonywana jest bezpośrednio na kolumnie McPhersona (np. Subaru Impreza) lub mocowaniu sprężyny. Również tutaj regulacja nie stanowi problemu, nawet podczas gdy zestaw zawieszenia jest zamontowany.

Amortyzatory i sprężyny KW

Najwyższej jakości komponenty, odpowiednio dobrane do konkretnego modelu zestawy sprężyn i amortyzatorów, wieloletnie doświadczenie w budowie zawieszeń dla międzynarodowych teamów z motorsportu – to najważniejsze cechy, charakterystyczne dla KW

Wykorzystywane w zawieszeniach przeznaczonych do aut ulicznych amortyzatory twin-tube to połączenie wysokiej jakości, komfortu, oraz doskonałej charakterystyki prowadzenia – zapewniającej maksymalną przyjemność.



Talerz sprężyny

Najbardziej niedoceniany element zawieszenia KW, a jego zadaniem jest nie tylko podtrzymywanie sprężyny pomocniczej ze sprężyną główną, minimalizuje on również wibracje sprężyn. W zależności od modelu auta i zawieszenia talerze sprężyn KW wykonane są z wysokiej jakości aluminium lub kompozytu polamidowego. Niezależnie od tego czy jest to aluminium czy kompozyt jest on pomalowany w charakterystyczny fioletowy kolor KW, wyjątkowo lekki.

Sprężyna pomocnicza

Tak zwana sprężyna pomocnicza wykonana jest z wysokiej jakości chormo-silikonowej stali, o płaski przekroju zwoju. Utrzymuje w napięciu sprężynę główną niezależnie od poziomu obniżenia. Podczas obciążenia sprężyny pomocniczej jej zwoje są sprężane tworząc jednolity blok.

Polamidowy pierścień pośredni

Pierścień pośredni wykonany z lekkiego kompozytu polamidowego. Jego zadaniem jest utrzymanie sprężyn, oraz tłumienie pochodzących ze sprężyn wibracji. Izoluje również odgłosy przechyłów nadwozia.

Odbój z osłoną

Odbój z osłoną zapobiega dostawaniu się wody, oraz innych zanieczyszczeń do uszczelnienia tłoczyska amortyzatora. Wykonane, w zależności od modelu auta z elastomeru pełnią również funkcję pasywnego elementy zawieszenia.

Liniowy współczynnik sprężystości

Liniowy współczynnik sprężystości (linear spring rate) – siła nacisku jest proporcjonalna do kompresji sprężyny. Współczynnik 70 Newton (N)/mm oznacza, iż należy użyć siły 70N, aby ugiąć sprężynę o jeden milimetr.

Sprężyna główna o wysokiej sztywności

Progresywny współczynnik sprężystości

Sprężyna o progresywnej charakterystyce posiada zwoje o różnej twardości. Podczas nacisku siły na sprężynę w pierwszej kolejności ugięte zostają zwoje o niższej twardości, następnie zwoje o twardszej charakterystyce. Ten sam efekt można uzyskać stosując dwie sprężyny o różnej twardości ustawiając je jedna na drugą.

Wysokiej wytrzymałości sprężyny KW wykonane ze stopu chromo-silikonowej stali posiadają twardość dobraną do konkretnego modelu samochodu, oraz współpracującego ze sprężynami amortyzatora. Odporność na korozję zwiększa również wielowarstwowy lakier.

Sprężyna zawieszenia

Tłumienie nierówności i wibracji to nie tylko zadanie amortyzatora, ale również sprężyny. To właśnie sprężyna przekazuje zgromadzoną podczas drgań energię do amortyzatora. Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór twardości sprężyn do konkretnego amortyzatora, oraz modelu auta.

Współczynnik twardości sprężyny mówi Nam jaką siłę (N) należy przyłożyć do sprężyny aby ugiąć ją o milimetr. W skrócie: im wyższy współczynnik twardości, tym bardziej twarda jest sprężyny i tym więcej siły należy użyć aby ugiąć sprężynę.

Kompozytowy kołnierz do regulacji wysokości

Kołnierze gwintowane KW do regulacji wysokości wykonane są ze stali nierdzewnej oblanej kompozytem polamidowym. Mateirał ten jest odporny na wszelkiego rodzaju nieczystości jak pył z klocków hamulcowych czy drobinki piasku uderzające pierścień podczas jazdy. Wykorzystywanie anodyzowanych, niezabezpieczonych, aluminiowych kołnierzy, które bezpośrednio stykają się ze stalową lub cynkowaną powierzchnią kolumny amortyzatora, może powodować utlenianie na powierzchni gwintu co na przestrzeni kilku lat może doprowadzić do unieruchomienia zawieszenia – w stosowanych przez KW polamidowych kołnierzach, oraz kolumnach amortyzatorów „inox-line” ten problem nie ma miejsca.

Kolumna amortyzatora ze stali nierdzewnej z amortyzatorem „inox-line”

Amortyzatory KW wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej to inwestycja na długie lata. Niezależnie od warunków pogodowych amortyzatory KW są w 100% odporne na korozje.

Funkcjonalny trapezowy gwint jest odporny na zanieczyszczenia, a specjalnie zaprojektowany pierścień do regulacji pozwala na bezproblemową i łatwą regulację. Podczas testu solnego na powierzchni amortyzatora, oraz elementów regulacyjnych nie stwierdzono utleniania, korozji czy odkształceń. Zatem nawet po upływie wielu lat, możemy mieć pewność, bezproblemowego użytkowania i pełnej regulacji.

Technologia tłumienia KW w szczegółach

Technologia tłumienia KW w szczegółach – Funkcje amortyzatorów KW Twin-Tube

Przechyły samochodu podczas jazdy powodują przepychanie oleju (będącego pod lekkim ciśnieniem) tłoczyskiem wewnątrz amortyzatora. Olej przepływa do zewnętrznej tuby poprzez dolny zawór kompresji, który kontroluje jego prędkość. Podczas odbicia amortyzatora olej przepływa z zewnętrznej tuby do wewnętrznej. Oprócz dolnego zaworu również przez górne zawory odbicia.

Amortyzator konwertuje energię kinetyczną ze sprężyn na gorąco i emituje ją do otoczenia. Podczas jazdy w zakrętach zawieszenie KW po stronie wewnętrznej zakrętu pracuje w trybie odbicia, a zawieszenie po stronie zewnętrznej zakrętu trybie dobicia (kompresji).

Na co wpływa tłumienie odbicia?

Tłumienie odbicia wpływa bezpośrednio na szybkość pracy tłoczyska w trybie odbicia i szybkość powrotu sprężyny. Czyli decyduje o tym jak szybko sprężyna powróci do oryginalnej sprężyny.W zawieszeniach KW Variant 2 i 3, kierowca może regulować siłę tłumienia odbicia za pomocą 16-stopniowego zakresu.

Zaworu tłumienia odbicia mogą, więc być otwarte, dla bardziej płynnej charakterystyki prowadzenia, lub zamknięte dla bardziej sztywnej. Możliwość regulacji siły tłumienia odbicia pozwala dowolnie wpływać na stopień komfortu i charakterystykę prowadzenia.

Na co wpływa tłumienie kompresji (dobicia)

W zawieszeniach KW Variant 3 istnieje możliwość 12-stopniowej regulacji siły tłumienia kompresji. Szybkość tłoczyska podczas kompresji jest kontrolowana przez dolny zawór. Ma to bezpośredni wpływa na ruch nadwozia oraz właściwości jezdne pojazdu.

Podczas gdy dolny zawór jest otwarty, tłumienie kompresji będzie mniejsze, a samochód bardziej podatny na wychylenia przy skręcaniu. Gdy tłumienie kompresji jest zwiększone, tłoczysko amortyzatora porusza się wolniej, a samochód reaguje bardziej stabilnie na ruchy kierownicą. Prowadzenie jest bardziej precyzyjne, pewne i sztywne.