Porsche 911 GT2 RS – najszybszy uliczny samochód na Nürburgring Nordschleife – 6:40.33!

Wieloletni partner KW Automotive – Manthey-Racing ustanowił nowy rekord okrążenia na torze Nürburgring Nordschleife z czasem 6:40:33 minuty. Porsche 911 GT2 RS wyposażone w Performance Kit Manthey-Racing w którego skład wchodzi zawieszenie KW Competition, mocą 700KM, oraz kierowcą testowym Porsche Lars’em Kern pokonało rekordowe okrążenie pod notarialnym nadzorem.

Ten nieprawdopodobny czas, zapewnił Manthey-Racing tytuł najszybszego auta w klasie street legal.

Nowy rekord okrążenia był dla partnerów Manthey-Racing, oraz Porsche kolejną okazją do świętowania torze Nürburgring Nordschleife w 2018 roku. Kierowca testowy Porsche Laurens Vanthoor ustanowił nowy rekord w kwalifilakcjach do 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24h Race w Porsche 911 GT3 R (w specyfikacji FIA GT3).

 

Z czasem kwalifikacji 8:09.105 minuty, Laurens Vanthoor zdobył również trofeum “Glickenhaus Trophy” oraz uzyskal pole position w legenramym 24-godzinny, wyścigu 24h na Nürburgring Nordschleife.

Liczący ponad 20 kilometrów,ponad 70 zakrętów, zróżnicowaną powierzchnię, oraz wzniesienia i szykany tor określany jest mianem „Green Hell” i od zawsze jest punktem odniesienia dla producentów zawieszeń.

„Wspólnie z Porsche Motorsport, zainwestowaliśmy w ten rekord całe nasze doświadczenie. Przygotowanie Porsche 911 GT2 RS, które będzie jeszcze szybsze niż fabryczny model to wyzwanie. Jesteśmy niesamowicie dumni z rezultatów naszej pracy, jak i nowego rekordu” powiedział Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing.

Zawieszenie KW Competition zostało opracowane specjalnie dla Porsche 911 GT2 RS wyposażone w MR Performance Kit

Manthey-Racing MR Performance Kit dostarcza technologię jakiej można spodziewać się w auta wyścigowych: modyfikacje nadwozia, kół, ustawienia, oraz wzrost dynamiki prowadzenia. Porsche 911 GT2 RS z MR Performance Kit jest zoptymalizowany pod kątem zmagań na torze dla pasjonatów, oraz amatorów imprez wyścigowych.

Po rekordowym przejeździe Lars Kern powiedział: “To była doskonała zabawa. Pakiet modyfikacji zachował ekstremalnie dobry balans auta. Nie zmuszał mnie do podejmowania nadmiernego ryzyka by być szybkim.” Rekordowe okrążenie odbyło się w jesiennych, ale suchych warunkach na torze Nürburgring.