Technologia tłumienia i zaworów – 3 way

Technologią regulacji siły tłumienia – zawieszenia KW teraz dostępne do szerokiej gamy modeli samochodów

Technologia tłumienia – funkcjonowanie amortyzatora

Amortyzator tłumi drgania kół, oraz pomaga utrzymać nadwozie w poziomie. Technicznie, nazywa się go tłumikiem drgań. Podczas jazdy po nierównościach, drgania są absorbowane przez zawieszenie.

Sprężyna próbuje oddać zgromadzoną energię. W krótkim powtarzalnym cyklu, narastają drgania. Te ruchy przekazywane są na amortyzator, w którym energia kinetyczna przekształcana jest za pomocą hydraulicznego oporu na ciepło. Drgania ograniczone są do minimum.

Sprawny amortyzator zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo i pozwala uniknąć:

  • Kołysania nadwozia na następujących nierównościach
  • Przysiadania, bądź „nurkowania” przy gwałtownym przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Podskakiwaniu kół
  • Ściągania przy hamowaniu
  • Obracania w zakrętach o niskiej przyczepności

Amortyzatory używane w samochodach to głównie konstrukcje jedno cylindryczne „mono-tube” i podwójne „twin-tube”. W obi rodzajach, tłok porusza się w wypełnionym olejem cylindrze.

Tłok przeciska olej przez zawory, które stawiają przepływającemu olejowi opór za pomocą otworów. Podczas odbicia, oleo płynie z zewnętrznej tuby do wewnętrznej. Poza kanałami w dolnym zaworze, olej musi przepłynąć również przez zawór odbicia usytuowany na tłoczysku, by dostać się do obudowy tłoka.

Zasada działania amortyzatora KW typu „twin-tube”

Kiedy samochód (nie wiem jak to przetłumaczyć) podczas jazdy, olej jest pod lekkim ciśnieniem, tłoczysko przeciśnie go do zewnętrznej tuby przez dolny zawór (zawór kompresji), który kontroluje szybkość przepływu.

Amortyzator w systemie zawieszenia przekształca energię kinetyczną sprężyny zawieszenia w ciepło, które oddaje do otoczenia. Podczas przejeżdżania zakrętu, zestaw zawieszenia gwintowanego KW pracuje po stronie auta znajdujęcego się wewnątrz zakrętu na odbiciu, a po stronie znajdującej się po zewnętrznej zakrętu kompresując tłumienie.

Regulacja odbicia

Niezależna regulacja siły odbicia

Regulacja odbicia kluczem imbusowym

Regulacja odbicia poprzez dołączony klucz

Regulacja odbicia zintegrowanym potencjometrem

16 Klików – Najlepsze osiągi i proste ustawianie

Dostosowana do konkretnego pojazdu, regulacja amortyzatora KW, doceniana przez entuzjastów samochodowych na całym świecie, może być dodatkowo regulowana w zawieszeniu gwintowanym KW Variant 2 „inox-line” lub w zestawach zawieszeń KW Street Comfort za pomocą 16 kliknięć.

Przez regulację odbicia dostosowuje się dynamikę prowadzenia po wymianie kompletnego zestawu kół, bądź zmiany kół na zimowe. W zależności od własnych wymagań, charakterystyka tłumienia odpornego na warunki pogodowe zestawu zawieszenia gwintowanego KW Variant 2 „inbox-line” może być ustawiona jako sztywniejsza, bądź bardziej komfortowa. Zestaw zawieszenia jest odpowiedni dla kierowców o sportowej żyłce, którzy pragną osiągnąć więcej przyjemności z jazdy, nie ograniczając się jedynie do ciągłego obniżania zawieszenia.

Technika regulacji tłumienia odbicia – szczegóły

Przepływ oleju podczas „twardego” odbicia skoku

Obejscie kryzy w zamkniętej pozycji regulatora. Degresywna charakterystyka tłumienia oraz maksymalny możliwe tłumienie odbicia. Ustawienie określa sposób tłumienia poprzez specyficzne wstępne obciążenie sprężyny zaworu w tłoku.

Wynik:
Sztywne, ale nie twarde odbicie które pozwala uniknąć dodatkowych niekontrolowanych ruchów.

Przepływ oleju podczas „miękkiego” odbicia skoku

Obejście kryzy w otwartej pozycji regulatora. Progresywna charakterystyka tłumienia oraz minimalne tłumienie odbicia. Mniejsza ilość oleju nie naciska na sprężynę zaworu w tłoku, a zatem i siła tłumienia jest mniejsza.

Wynik:
Mniejsze tłumienie odbicia zwiększa komfort podróży

Wykres przedstawia stosunek prędkości odbicia (m/s) do siły odbicia (N) podczas regulacji siły tłumienia odbicia.

Technika regulacji tłumienia dobicia – szczegóły

Zakres Hi-Speed oraz Low-Speed

Oddzielna i niezależna regulacja siły tłumienia odbicia oraz kompresji Low-Speed i Hi-Speed

Indywidualnie regulowana siła tłumienia kompresji – za pomocą anodyzowanego pokrętłą z wyraźnie wyczuwalnymi, precyzyjnymi klikami

Standardowe ustawienia fabryczne z regulacją +/-

Wykres relacji prędkości tłoczyska (m/s) do siły tłumienia (N) podczas regulacji tłumienia kompresji dla niskich prędkości tłoczyska ( low-speed)

 

Wykres relacji prędkości tłoczyska (m/s) do siły tłumienia (N) podczas regulacji tłumienia kompresji dla wysokich prędkości tłoczyska ( hi-speed)

Pełna regulacja tłumienia kompresji: 6-stopniowa dla niskich, oraz 14-stopniowa dla wysokich prędkości tłoczyska amortyzatora

Aby mieć pewność, że to Ty będziesz na początku stawki Nordschleife zawieszenia KW Clubsport 3-Way zostały opracowane na bazie doświadczeń kierowców, którzy wykorzystują KW Clubsport 2-way na torach całego świata.

Technologia z motorsportu dla każdego

Gwintowane zawieszenie KW Clubsport 3-way zostało opracowane przez naszych inżynierów podczas wielu jazd testowych i pomiarowych na Nordschleife i na 7-stopniowej stacji diagnostycznej do symulacji warunków na torze. Poprzez wielostopniową regulację zawieszenia istnieje możliwość ustawienia go indywidualnie pod dane obciążenia koła, wagę samochodu, wzmocnienie karoserii, klatkę bezpieczeństwa lub rozpórki. Podobnie jak w sportowych zawieszeniach KW Competition, które są używane w międzynarodowych wyścigach, gwintowane zawieszenie KW Clubsport 3-way ma opcję dokładnej regulacji dobicia oddzielnie dla niskich i wysokich prędkości.

Codzienna jazda czy wyjazdy na tor – to Twoja decyzja

Regulacja odbywa się za pomocą opatentowanej przez KW 2-zaworowego sterowania przy zewnętrznym zbiorniku olejowym. Dzięki fioletowemu pokrętłu można przestawić dobicie w 6-stopniowym zakresie dla niskich prędkości. Pod nim znajduje się złote pokrętło do 14-stopniowej regulacji dobicia przy wysokich prędkościach. Zakres regulacji dla niskich prędkości (low-speed) wpływa na siłę tłumienia kompresji podczas powolnych ruchów tłoczyska amortyzatora (max. 0,2 m/s). Regulacja dla wysokich prędkości (hi-speed) wpływa na siłę tłumienia wszystkich podczas szybkich ruchów tłoczyska amortyzatora. Poza tym jest jeszcze 16-stopniowa regulacja siły odbicia.

Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, wznoszącej się i opadającej tłoczyska amortyzatora pracuje szybko (zwłaszcza na nierównym asfalcie – charakterystycznym dla toru Nürburgring Nordschleife). Jako aktywny kierowca, możesz wykorzystać technologię KW-Clubsport 3-way, aby perfekcyjnie skonfigurować tryb pracy amortyzatorów, oraz uzyskać najlepsze możliwe właściwości jezdne samochodu.

  • Oddzielna, niezależna regulacja siły odbicia oraz dobicia dla niskich i wysokich prędkości tłoczyska amortyzatora
  • Bezproblemowa regulacja fabrycznych ustawień pokrętłem +/-
  • Tłumienie odbicia: 16-stopniowa komfortowa regulacja
  • Tłumienie kompresji dla niskich prędkości (low-speed): 6-stopniowa
  • Tłumienie kompresji dla wysokich prędkości (hi-speed): 14-stopniowa

Drążek prowadzący i zestaw uszczelek tłoka KW

Nasz modułowy system uszczelek wyprzedza fabryczne standardy. Może być łatow otwarty oraz pozwala naregulację zaworu lub drążka tłoka poprzez aluminiową śrubę.

  1. Aluminiowa nakrętka o wysokiej wytrzymałości
  2. Samosmarujące uszczelnienie NBR
  3. Tuleja mocowania
  4. Odporny na temperaturę O-ring
  5. Tuleja z otworem odpowietrzającym
  6. Specjalnie powlekane łożysku ślizgowe
  7. Dystanse przyrostu odbicia