Prawdziwa dynamika prowadzenia Toyoty GR Yaris wreszcie uwolniona!
KW Clubsport 3-Way z nową technologią zaworów KW
Nowa Toyota GR Yaris to homologowany model stworzony do wyścigów w Toyota Word Rally Championships.
Wysokie wymagania co do zawieszenia, dla trzydrzwiowego, napędzanego na cztery koła, sportowego hot hatch’a, używanego zarówno na drogach publicznych jak i torze to prawdziwe wyzwanie.
KW Automotive opracowało nowy model KW Clubsport 3-Way, który w pełni spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców i wreszcie uwalnia prawdziwy potencjał nowej Toyoty GR Yaris.
KW Clubsport wykonane ze stali nierdzewnej, wykorzystują nową technologię zaworów KW, niewymagającej już dodatkowych balansujących zbiorników oleju. Dzięki nowym multi zaworom praca amortyzatorów jest w pełni niezależnie regulowana.
Niezależna regulacja szybkich oraz wolnych skoków amortyzatora ( odpowiednio 14 i 13 stopni regulacji ), oraz 16 stopniowa regulacja siły odbicia amortyzatora dla wolnych skoków amortyzatora.
Zaawansowana regulacja pracy amortyzatora, pozwala na indywidualne ustawienia, dostosowane do opon, felg, toru, oraz warunków na drodze.
Dodatkowo KW Clusport zostało wyposażone w regulowane górne mocowania na osi przedniej, pozwalające na zmianę kąta pochylenia koła.
Niewątpliwy atut to również płynna regulacja wysokości zawieszenia, od – 25 do -45mm na obu osiach.
Zawieszenia KW Clubsport – technologia motorsportu zaadoptowana na ulicę
Jonas Ehrmann (manadżer marki KW) o nowym KW Clubsport 3-Way stworzonym dla Toyoty GR Yaris:
The adjustable low-speed and high-speed compression valves are attached on the side of the struts and rear axle dampers of stainless steel. The low-speed excitations, caused for instance by steering and braking, can be adjusted directly on the KW Clubsport strut and rear-axle damper with 13 clicks using the purple adjusting ring. The high-speed compression forces can be adjusted separately with 14 clicks via the golden wheel. A high-speed excitation for the damper is typical when driving over bumps, curbs or transverse joints.
The rebound, which among other factors also influences the suspension’s decompression, is adjusted on the KW Clubsport coilover directly on the piston rod with 16 clicks. Whereas the purple wheel on the rear axle damper is permanently integrated in the taking up of the piston rod, the wheel on the front axle is inserted into the piston rod for adjustment.
Via the unibal top mounts of aluminum on the front axle struts, it is possible, if desired, to further adapt the camber and backlash for the handling in bends. „We recommend our KW Clubsport coilovers primarily to track day enthusiasts who regularly drive a streetcar that is similar to the standard,” advises Jonas Ehrmann. „Our Clubsport coilovers have a technical parts certificate and are optimized for track day use compared to our suspensions for ordinary streets.”
The KW Clubsport coilovers have a tighter setup in order to perform at their best on racetracks. With the adjustable multi-valve damper technology, it is nonetheless easy to adapt the suspension setup to the road. „Furthermore, our documentation of the suspension always includes setup instructions,” continues the KW brand manager. „The setup on the suspension can be changed at any time with just a few clicks.”
The KW Clubsport 3-way coilover for the Toyota GR Yaris also offers the freedom to set a stepless lowering. According to technical approvements, a stepless lowering of 25 to 45 millimeters can be selected on the front and rear axle.