KW – Technologia tłumienia i zaworów
Oferujemy optymalnie dostrojoną technologię tłumienia dla każdej klasy aut i niemal do wszystkich zastosowań.
Podstawy tłumienia – Funkcja amortyzatora
Amortyzator tłumi drgania kół, oraz pomaga utrzymać nadwozie w poziomie. Technicznie, nazywa się go tłumikiem drgań. Podczas jazdy po nierównościach, drgania są absorbowane przez zawieszenie. Sprężyna próbuje oddać zgromadzoną energię. W krótkim powtarzalnym cyklu, narastają drgania. Te ruchy przekazywane są na amortyzator, w którym energia kinetyczna przekształcana jest za pomocą hydraulicznego oporu na ciepło. Drgania ograniczone są do minimum. Sprawny amortyzator zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo i pozwala uniknąć:
- Kołysania nadwozia na następujących nierównościach
- Przysiadania, bądź „nurkowania” przy gwałtownym przyspieszaniu lub hamowaniu
- Podskakiwaniu kół
- Ściągania przy hamowaniu
- Obracania w zakrętach o niskiej przyczepności
Amortyzatory używane w samochodach to głównie konstrukcje jedno cylindryczne „mono-tube” i podwójne „twin-tube”. W obi rodzajach, tłok porusza się w wypełnionym olejem cylindrze. Tłok przeciska olej przez zawory, które stawiają przepływającemu olejowi opór za pomocą otworów. Podczas odbicia, oleo płynie z zewnętrznej tuby do wewnętrznej. Poza kanałami w dolnym zaworze, olej musi przepłynąć również przez zawór odbicia usytuowany na tłoczysku, by dostać się do obudowy tłoka.
Zasada działania amortyzatora KW typu „twin-tube”
Kiedy samochód (nie wiem jak to przetłumaczyć) podczas jazdy, olej jest pod lekkim ciśnieniem, tłoczysko przeciśnie go do zewnętrznej tuby przez dolny zawór (zawór kompresji), który kontroluje szybkość przepływu.
Amortyzator w systemie zawieszenia przekształca energię kinetyczną sprężyny zawieszenia w ciepło, które oddaje do otoczenia. Podczas przejeżdżania zakrętu, zestaw zawieszenia gwintowanego KW pracuje po stronie auta znajdujęcego się wewnątrz zakrętu na odbiciu, a po stronie znajdującej się po zewnętrznej zakrętu kompresując tłumienie.

Regulacja odbicia
Indywidualna regulacja siły odbicia

Regulacja odbicia kluczem imbusowym

Regulacja odbicia poprzez dołączony klucz

Regulacja odbicia zintegrowanym potencjometrem
16 Klików – Najlepsze osiągi i proste ustawianie
Dostosowana do konkretnego pojazdu, regulacja amortyzatora KW, doceniana przez entuzjastów samochodowych na całym świecie, może być dodatkowo regulowana w zawieszeniu gwintowanym KW Variant 2 „inox-line” lub w zestawach zawieszeń KW Street Comfort za pomocą 16 kliknięć. Przez regulację odbicia dostosowuje się dynamikę prowadzenia po wymianie kompletnego zestawu kół, bądź zmiany kół na zimowe. W zależności od własnych wymagań, charakterystyka tłumienia odpornego na warunki pogodowe zestawu zawieszenia gwintowanego KW Variant 2 „inbox-line” może być ustawiona jako sztywniejsza, bądź bardziej komfortowa. Zestaw zawieszenia jest odpowiedni dla kierowców o sportowej żyłce, którzy pragną osiągnąć więcej przyjemności z jazdy, nie ograniczając się jedynie do ciągłego obniżania zawieszenia.

Technika regulacji tłumienia odbicia – szczegóły

Przepływ oleju podczas „twardego” odbicia skoku

Przepływ oleju podczas „miękkiego” odbicia skoku



Drążek prowadzący i zestaw uszczelek tłoka KW
1. Aluminiowa nakrętka o wysokiej wytrzymałości 2. Samosmarujące uszczelnienie NBR 3. Tuleja mocowania 4. Odporny na temperaturę O-ring 5. Tuleja z otworem odpowietrzającym 6. Specjalnie powlekane łożysku ślizgowe 7. Dystanse przyrostu odbicia