KW – Technologia tłumienia i zaworów

Oferujemy optymalnie dostrojoną technologię tłumienia dla każdej klasy aut i niemal do wszystkich zastosowań.

Podstawy tłumienia – Funkcja amortyzatora

Amortyzator tłumi drgania kół, oraz pomaga utrzymać nadwozie w poziomie. Technicznie, nazywa się go tłumikiem drgań. Podczas jazdy po nierównościach, drgania są absorbowane przez zawieszenie. Sprężyna próbuje oddać zgromadzoną energię. W krótkim powtarzalnym cyklu, narastają drgania. Te ruchy przekazywane są na amortyzator, w którym energia kinetyczna przekształcana jest za pomocą hydraulicznego oporu na ciepło. Drgania ograniczone są do minimum. Sprawny amortyzator zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo i pozwala uniknąć:

  • Kołysania nadwozia na następujących nierównościach
  • Przysiadania, bądź „nurkowania” przy gwałtownym przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Podskakiwaniu kół
  • Ściągania przy hamowaniu
  • Obracania w zakrętach o niskiej przyczepności

Amortyzatory używane w samochodach to głównie konstrukcje jedno cylindryczne „mono-tube” i podwójne „twin-tube”. W obi rodzajach, tłok porusza się w wypełnionym olejem cylindrze. Tłok przeciska olej przez zawory, które stawiają przepływającemu olejowi opór za pomocą otworów. Podczas odbicia, oleo płynie z zewnętrznej tuby do wewnętrznej. Poza kanałami w dolnym zaworze, olej musi przepłynąć również przez zawór odbicia usytuowany na tłoczysku, by dostać się do obudowy tłoka.

Zasada działania amortyzatora KW typu „twin-tube”

Kiedy samochód (nie wiem jak to przetłumaczyć) podczas jazdy, olej jest pod lekkim ciśnieniem, tłoczysko przeciśnie go do zewnętrznej tuby przez dolny zawór (zawór kompresji), który kontroluje szybkość przepływu.

Amortyzator w systemie zawieszenia przekształca energię kinetyczną sprężyny zawieszenia w ciepło, które oddaje do otoczenia. Podczas przejeżdżania zakrętu, zestaw zawieszenia gwintowanego KW pracuje po stronie auta znajdujęcego się wewnątrz zakrętu na odbiciu, a po stronie znajdującej się po zewnętrznej zakrętu kompresując tłumienie.

Regulacja odbicia

Indywidualna regulacja siły odbicia

Regulacja odbicia kluczem imbusowym

Regulacja odbicia poprzez dołączony klucz

Regulacja odbicia zintegrowanym potencjometrem

16 Klików – Najlepsze osiągi i proste ustawianie

Dostosowana do konkretnego pojazdu, regulacja amortyzatora KW, doceniana przez entuzjastów samochodowych na całym świecie, może być dodatkowo regulowana w zawieszeniu gwintowanym KW Variant 2 „inox-line” lub w zestawach zawieszeń KW Street Comfort za pomocą 16 kliknięć. Przez regulację odbicia dostosowuje się dynamikę prowadzenia po wymianie kompletnego zestawu kół, bądź zmiany kół na zimowe. W zależności od własnych wymagań, charakterystyka tłumienia odpornego na warunki pogodowe zestawu zawieszenia gwintowanego KW Variant 2 „inbox-line” może być ustawiona jako sztywniejsza, bądź bardziej komfortowa. Zestaw zawieszenia jest odpowiedni dla kierowców o sportowej żyłce, którzy pragną osiągnąć więcej przyjemności z jazdy, nie ograniczając się jedynie do ciągłego obniżania zawieszenia.

Technika regulacji tłumienia odbicia – szczegóły

Przepływ oleju podczas „twardego” odbicia skoku

Obejscie kryzy w zamkniętej pozycji regulatora. Degresywna charakterystyka tłumienia oraz maksymalny możliwe tłumienie odbicia. Ustawienie określa sposób tłumienia poprzez specyficzne wstępne obciążenie sprężyny zaworu w tłoku. Wynik: Sztywne, ale nie twarde odbicie które pozwala uniknąć dodatkowych niekontrolowanych ruchów.

Przepływ oleju podczas „miękkiego” odbicia skoku

Obejście kryzy w otwartej pozycji regulatora. Progresywna charakterystyka tłumienia oraz minimalne tłumienie odbicia. Mniejsza ilość oleju nie naciska na sprężynę zaworu w tłoku, a zatem i siła tłumienia jest mniejsza Wynik: Mniejsze tłumienie odbicia zwiększa komfort podróży
Wykres przedstawia stosunek prędkości odbicia (m/s) do siły odbicia (N) podczas regulacji siły tłumienia odbicia.

Drążek prowadzący i zestaw uszczelek tłoka KW

Nasz modułowy system uszczelek wyprzedza fabryczne standardy. Może być łatow otwarty oraz pozwala naregulację zaworu lub drążka tłoka poprzez aluminiową śrubę.

1. Aluminiowa nakrętka o wysokiej wytrzymałości 2. Samosmarujące uszczelnienie NBR 3. Tuleja mocowania 4. Odporny na temperaturę O-ring 5. Tuleja z otworem odpowietrzającym 6. Specjalnie powlekane łożysku ślizgowe 7. Dystanse przyrostu odbicia